"Ақмола облысы білім басқармасының Бурабай ауданы бойынша білім бөлімі Атамекен ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Общеобразовательная школа села Атамекен отдела образования по Бурабайскому району управления образования Акмолинской области"

Әлеуметтік желілер

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Кәсіптік бағдар беру бойынша сынып сағаты «Мен кім болғым келеді? Қазіргі мамандықтар атласы»

Мақсаттар:

• оқушыларды  жаңа мамандықтармен таныстыру және әрбір мамандыққа қажетті қасиеттерді қалыптастыру;

• окушыларге  әртүрлі мамандықтарды «сынап көру» мүмкіндігін беру.

I. Кіріспе сөз

         – Соңғы уақытта еңбек нарығында мүлдем жаңа мамандықтар пайда болды, олардың есімдері үнемі есте қала бермейді. «Медиа-жоспарлаушы», «жасаушы», «бренд-менеджер» әсіресе егде жастағы адамдардың назарын аударып, түсініксіз үрей тудырады. ?????? Жаңа мамандықтар қайдан пайда болады және бейтаныс атаулар нені білдіреді?

Бәсекелестік жағдайында нарықтық қатынастардың дамуымен кез келген өндіруші өз өнімін танылатын және сатылып кететіндей етіп көрсету қажеттілігі туындайды. Нарықтағы жаңа өнімдерді жылжытумен айналысатын мамандар пайда болды: супервайзерлер, мерчендайзерлер, промоутерлер, жарнама менеджерлері.

Батыста бұл кәсіптер бізден әлдеқайда ерте пайда болған. Сондықтан, соңғы кезде пайда болған мамандар жалпы нарыққа дайын шетелдік атаулармен шығады. Қазіргі экономикалық жағдайларда тұтынушыда үлкен таңдау бар. Оған тауарлар мен қызметтердің көптігін түсінуге көмектесу үшін кәсіпқойлықтың шыңына жеткен жаңа мамандар пайда болады, олар өз мамандығының болуының қажеттілігін негіздейді.

II. Іскерлік ойын

- Бүгін біз іскерлік ойын өткіземіз: Виктория компаниясының өміріндегі бір күн. Мен бас директорды (бұл мен боламын) және компания қызметкерлерін (сынып оқушылары ------- яғни сіз) ұсынамын.

Бас директор: Елестетіңізші, біз тағы бір кездесуге жиналдық. Біздің компания екі жылдан бері жастарға арналған сөмкелерді шығарумен және сатумен айналысады және біздің кәсіп бізге осыған көмектеседі.

ИМИДЖМЕЙКЕР  2 слайд

Имиджмейкер: кәсіп – имиджмейкер. Имиджмейкер табысты адамның бейнесін жасауға көмектеседі. Ол өзінің фигурасы мен бет-әлпетінің сызықтарына қарап клиенттің түрін анықтайды, киімін, шаш үлгісін және аяқ киімін таңдайды, стильді анықтайды, кәсіби бейнені жасайды және тіпті клиенттің мінез-құлқын түзейді. Имиджмейкер макияж ережелерін, киім үлгілерін, психология мен этикет негіздерін, позалардың, ым-ишараның, мимиканың мағынасын білуі керек. Ол сауатты сөйлеуге және арнайы терминологияны қолдануға үйрете алады. Жағдайларды болжай білу, барлық бөлшектерді түсіну, клиентті сыртқы түрдегі, мінез-құлықтағы және сөйлеудегі өзгерістердің маңыздылығына сендіре білуі керек.

  == Осылайша сіздің сыртқы келбетіңіз бизнес жүргізу үшін өте маңызды. Әрқашан биікте болыңыз және компанияның бет-бейнесі екеніңізді ұмытпаңыз.

Бас директор: Маркетолог мамандығы туралы әңгіме.

Слайд 3-4

1. Маркетолог (сөзбе-сөз «нарықты зерттеу»). Белгілі бір өнімге сұраныс пен ұсынысқа маркетингтік зерттеулер жүргізеді.

Маркетологтың негізгі міндеті – нарық заңдылықтарын бизнесте максималды нәтижеге жету үшін пайдалану үшін білу.

Маркетологтың жұмысы қандай?

1. Маркетолог неліктен белгілі бір тауар (қызмет) сатып алушыларды қызықтыратынын анықтауы керек. Неліктен «Желдің екпіні» карамелі «Лежебока» кәмпиттеріне қарағанда танымал? Бұл кәмпиттерді кім жиі сатып алады: зейнеткерлер, мектеп оқушылары немесе үй шаруасындағы әйелдер? Ол сондай-ақ орындауы керек:

• статистикалық материалдарды жинау және өңдеу;

• алынған мәліметтерді мұқият талдау;

• нарықты болжау.

2. Нарықты зерттеу негізінде маман маркетинг жоспарын жасайды, оның негізінде басшылық өнім ассортименті туралы шешім қабылдайды.

Маркетолог жұмысқа шығармашылық көзқарасымен ерекшеленеді: қызықты және сұранысқа ие өнімдерді жасау, жарнамалық науқанды ұйымдастыру, тиімді өткізу жүйесін құру, тауарды нарықта жылжыту.

3. Жарнама жасауға және жарнаманы қамтамасыз етуге қатысады. Ол жарнама жасамайды, ең бастысы – жалпы бағыттар мен мақсатты аудиторияны (яғни, ұсынылатын өнімге көбірек қызығушылық танытатын халықтың бөлігі) анықтайды. Мысалы, сағызды жарнамалайтын видео зейнеткерлерді қызықтыруы екіталай. Мақсатты аудиторияны және оның белгілі бір өнімге деген көзқарасын анықтау үшін әртүрлі сауалнамалар, сұхбаттар, сауалнамалар жүргізіледі.

Маркетинг мамандары айтқандай, олардың жұмысы технология (стратегия әзірлеу) және өнер (адаммен жұмыс жасау, жанды, талантты, қиялды қажет етеді). Маркетологтың клиенттермен тікелей байланысы болмаса да, оның қызметінің маңызды бөлігі олардың пікірлерін, мінездерін, ерекшеліктерін зерттеу болып табылады.

Маркетологқа қажетті қасиеттер:

• ақыл-ой, аналитикалық жұмысқа бейімділік;

• Шығармашылық дағдылар;

• интуиция;

• таныс заттар мен құбылыстарға стандартты емес көзқарас;

• сәтсіздіктерге төзе білу;

• анық «сәтсіз» жағдайдан да қорытынды жасау.

===Маркетолог – заман ағымына ілесу үшін ақпарат алуды білетін белсенді, мазасыз адам.

Бас директор: Сонымен, мен сізді мамандықтармен таныстыруды жалғастырамы.

Слайд 5

2. Бренд менеджері бренд ағылшын тілінен. - бренд – бренд идеясының негізгі тасымалдаушысы және жүзеге асырушысы. Бренд – белгілі сауда белгісі.

Бренд менеджерінің жұмысы: ол компания үшін бренд ойлап тауып, оны танымал және танымал ету керек; өнімдер әртүрлі болуы керек.

• Өнімдер халықтың қандай категорияларына бағытталған?

• Өнімді есте сақтау үшін оны қалай ұсынуға болады?

Жарнаманың заңдылықтарын, нарық туралы, бәсекелес компаниялар туралы, маркетинг, қоғаммен байланыс туралы ақпаратты білуі керек.

Қасиеттер: сенімділік, жауапкершілік, ұйымшылдық, дербестік, бастамашылық, жігерлік, шығармашылық, коммуникативтілік.

Білімі: маркетинг саласындағы жоғары экономикалық білім; бренд бойынша семинарларға немесе шеберлік сабақтарына қатысу.

Слайд 6

3. Криэйтор (ағылшын тілінен – creator, creator) – компанияның креативті директоры, жарнамалық жобаларды әзірлеуге, басқаруға және бақылауға жауапты адам.

Оған бағынатын копирайтерлерді жасаушылар – жарнамалық мәтіндерді жасаушылар, сондай-ақ арт-директорлар – жұмыстың негізгі идеясын анықтайтын және жобалардың эскиздерін жасайтын мамандар деп те аталады.

Жұмыс: ұйымдастыру жұмыстары және тапсырыс берушімен байланыс.

Жасаушының міндеті - барлық клиенттердің тілектерін өте анық және анық тұжырымдау; алға қойған мақсаттарға жету үшін шығармашылық топты жұмылдыру және біріктіру.

Слайд 7-8

Көркемдік жетекші (жасаушымен бірдей):

• компания қызметіндегі көркемдік бағытқа көбірек көңіл бөледі;

• журналдардың, кітаптардың, газеттердің макеттерін әзірлейді;

• жобалауға қатысты барлық мәселелерді шешеді; барлық баспа басылымдарының біркелкі корпоративтік стилін қатаң сақтауға жауапты.

Арт-директорлар жарнама агенттіктерінде, радиостанцияларда, телекомпанияларда, баспаларда және веб-студияларда жұмыс істейді.

Білімі: мұндай мамандар еш жерде дайындалмайды; Бұл мамандыққа жоғары көркем және жоғары филологиялық білімі бар суретшілер мен дизайнерлер келеді.

Болуы керек:

• шығармашылық қабілеттер;

• шығармашылық қабілет;

• шығармашылық батылдық;

• ойлау икемділігі;

• жақсы дамыған қиял;

• ерекше юмор сезімі;

• мінсіз дәм;

• ой-өрісі кең;

• сендіру және ұсыну дағдыларына ие болу, яғни. көрсете білу

• тұтынушыға арналған идея.

Істей алуы керек:

• адамдармен жұмыс;

• көпшіл болу;

• жарқын, стандартты емес, сатылатын идеяларды генерациялау;

• журналистика мен психологияны, менеджмент пен маркетинг негіздерін түсіну;

• әрқашан соңғы оқиғалардан, инновациялардан, трендтерден хабардар болу

• жарнама және БАҚ саласындағы технологиялық идеялар.

Шығармашылық пен суретшілердің, музыканттардың, жазушылардың шығармашылығындағы айырмашылық:

• Суретші, музыкант, жазушы, ең алдымен, шығармашылық үдерісте өзін жүзеге асыруға, оған өз ойын, талғамын, көңіл-күйін немесе қиялын салуға ұмтылады.

• Шығармашылық ең алдымен басқа адамдарға және олардың бұрын басқа мамандар анықтаған өнімді тұтынушылардың мақсатты тобына кіретін адамдарға бағытталған.

• Шығармашылық адам бірден таныла алмай, болашақ үшін жұмыс істеуге мүмкіндік алады.

• Жасампаздың идеялары осы жерде және қазір жұмыс істеуі керек.

Слайд 9-10

5. Логист (логист) грек тілінен. «есептеу, пайымдау өнері»

Көптеген компаниялардың қаржылық әл-ауқаты оларға байланысты. Олар ақша табудың орнына үнемдейді.

Негізгі міндет: ең аз шығынмен максималды пайда мен пайдаға жету.

Бұл мамандық қашан пайда болды?

Ежелгі уақытта Рим империясы азық-түлік таратудың оңтайлы жүйесін жасады. Екінші дүниежүзілік соғыс кезінде американдық ғалымдар армия бөлімдерін жабдықтау технологиясын әзірледі: қажетті өнімдерді қажетті мөлшерде қажетті жерге қатаң белгіленген уақытта жеткізуді қамтамасыз ету қажет болды. Логистика қолданбалы пән ретінде 20 ғасырдың 60-жылдарында түпкілікті қалыптасты.

дамыған елдерде супермаркеттердің пайда болуы және бөлшек сауда желілерінің қарқынды өсуі. Қызмет саласы: әртүрлі сауда, қойма және көлік операциялары.

Мақсаты: әр бөлімнің жұмысының тиімділігіне қол жеткізу және қаражат пен ресурстарды барынша үнемдеу.

Бір журналист айтқандай, логист – кәсіби сараң.

Логистикалық функциялар:

• «сатып алу – тасымалдау – кедендік ресімдеу, сақтандыру – қоймалау – орау – сату» барлық буындары мен тізбектерін біріктіру;

• шешімнің тиімділігі мен ықтимал салдарын бағалау;

• өндіру және өткізу нарықтарын жоспарлауға қатысу;

Логистте болуы керек:

• аналитикалық ойлау және жүйелік ойлау; интуиция;

• қиын жағдайдан шығудың жолын тез таба білу;

• адамдармен қарым-қатынас жасау дағдылары;

• математиканы, технологияны, экономиканы, қолданыстағы заңнаманы және бизнес принциптерін терең білу.

Жақсы логист тауарлар мен жүктерді шахмат тақтасындағы бөлшектер сияқты жылжыту қабілеті бар табиғи құмар ойыншы болуы мүмкін.

Логист мамандар даярлайтын жерлер: Жоғары экономика мектебі, Мемлекеттік басқару университеті.

Слайд 11-12

6. Медиа жоспарлаушы – жарнама агенттігінің маманы. Ол жарнамалық материалдар үшін қолайлы медианы таңдауға жауапты.

Медиа-жоспарлаушы белгілі бір өнімді жарнамалауға, компания атын немесе сауда белгісін – брендті насихаттауға бөлінген қаражатты неғұрлым тиімді инвестициялауды жоспарлап, ұсыныстар береді. Басқаша айтқанда, ол өнімнің әлеуетті тұтынушысы болып табылатын аудиторияға жарнамалық ақпараттың барынша қолжетімділігін қамтамасыз ете алатын газеттердің, журналдардың, радио және теледидар арналарының, тіпті интернет-басылымдардың ауқымын анықтайды. Бұл кәсіп жақында, 90-жылдардың басында пайда болды.

Қажетті қасиеттер:

• эрудиция және интеллект;

• қазіргі кезде бар БАҚ, олардың фокусы мен аудиториясын жақсы білу;

• халықтың әртүрлі топтарының мүдделеріне, талғамдарына, қалауларына бағдарлау;

• белгілі бір сәтте  үшін қандай ақпарат, оқиға, жарияланым және бағдарлама қызықты болуы мүмкін екенін болжай білу;

• саяси және мәдени оқиғалардан, баспасөз, телерадио хабарларын тарату, интернет-басылымдар әлеміндегі барлық соңғы жаңалықтардан хабардар болу.

Медиа-жоспарлаушы лауазымына жұмысқа қабылдау кезінде техникалық және экономикалық жоғары оқу орындарының түлектеріне артықшылық беріледі. Бұл жаңа мамандық болғандықтан, медиа-жоспарлаушыларға арнайы дайындық жоқ.

Слайд 13-14

7. Мерчендайзер – өз компаниясының өнімдерін тиімді түрде ұсынатын маман. Мерчендайзердің міндеті: дүкенге келген сатып алушы өз фирмасының тауарын сатып алуы керек.

Мерчендайзердің міндеттері:

• компанияңыздың тауарларын ұтымды түрде көрсетіңіз: сатып алушы тек соны ғана сатып алғысы келетіндей етіп, дәл сізге қажет жерде тауар түрі жазылған плакат іліңіз;

• сөрелерде тәртіпті сақтау: сатып алушының шаң басқан немесе мыжылған қорапты алуы жағымсыз;

• өнімдердің жарамдылық мерзімін қадағалайды және әрбір өнімнің баға белгісі болуын қамтамасыз етеді: ақыр соңында, кейде өнімді сатып алуда шешуші рөл атқаратын өнімнің өзіндік құны болып табылады;

• өнімге сұранысты, бәсекелестердің ұқсас тауарларға бағаларын бақылайды; барлық ақпаратты компанияның маркетинг бөліміне береді және осылайша сату процесіне әсер етеді.

Саудагер білуі керек:

• сатып алушы психологиясы;

• жақсы жарықтандыруды қалай жасауға болады;

• дүкенде жарнамалық стендтерді орналастыра білу;

• сөрелер мен витриналарды сатып алушының тауарға еркін жақындау мүмкіндігі болатындай етіп орналастыра білу.

Мерчендайзер мамандығына оқыту жұмыс орнында жүзеге асырылады. Бұл сіздің бүкіл өміріңіздің негізгі жұмысы емес, мансабыңыздың алғашқы қадамы ғана.

Супервайзер мерчандайзерлер мен сауда өкілдерінің жұмысын ұйымдастырады және бақылайды (тауар дұрыс көрсетілмеген, жарнамалық плакат нашар орналастырылған).

Бас директор: Сонымен, сіз Виктория компаниясының барлық мамандықтарымен таныстыңыз.

Енді сабағымызды жалғастырып, жұмыс бағыттары бойынша жобалар жасауларыңызды сұраймын. Әр сыныпты компанияның барлық бөлімшелерінің жұмысына қатысуға шақырамын.

Жұмыс топтарына арналған тапсырмалар:

• Бренд-менеджерлер тобы: өзіңіздің брендіңізді – сауда белгісін ойлап табыңыз.

• Жасаушылар тобы: сөмкелердің әртүрлі дизайнын ұсыныңыз.

• Логистикалық топ: компания үшін уақыт пен ақшаны қалай үнемдеуге болатынын ойлаңыз.

• Медиа жоспарлаушылар тобы: жарнамалық акцияларды ойлап табыңыз.

• Менеджерлер тобы: жарнамалық мақала жазу.

• Мерчендайзер тобы: дүкенде өнім мен жарнама стендтерін реттеңіз.

Бас директор: Топтарға жобаңыздың презентациясын дайындау және жасау үшін 10 минут беріледі. Уақыт шектеуі - 2 минут.

Жобалар мен топтық қойылымдарды дайындау. Барлық жобалар мен сызбалар тақтаға ілінеді.

БАС АТҚАРУШЫ ДИРЕКТОР:

    Осылайша, қысқа уақыт ішінде біз «Виктория» компаниясының жаңа топтамасының жобасын әзірлеуге қол жеткіздік.

----Жаңа мамандықтардың барлық қажетті қасиеттерін көрсеттіңіз: жақсы талғам, шығармашылық батылдық, ойлау икемділігі, адамдармен жұмыс істей білу.

      Бірге өткізген уақыт көптеген жағымды эмоциялар әкелді деп үміттенемін. Ең бастысы: сіз жаңа мамандықтар туралы білдіңіз және оларды өзіңізде сынап көрдіңіз, бұл сізге мамандық таңдау туралы шешім қабылдауға көмектеседі.

Жаңартылған күні: 15.01.2024 12:57
Құрылған күні: 15.01.2024 12:57

Текст