"Ақмола облысы білім басқармасының Бурабай ауданы бойынша білім бөлімі Атамекен ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Общеобразовательная школа села Атамекен отдела образования по Бурабайскому району управления образования Акмолинской области"

Әлеуметтік желілер

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Дарынды баланың портреті

Дарынды баланың портреті

Дарындылық – психикалық потенциал (интеллект); танымдық қабілеттер мен оқу қабілеттерінің тұтас индивидуалды сипаттамасы.

Дарынды бала - интеллектуалдық қабілеттері мен жетістіктері оның жасына тән нормалардан айтарлықтай асатын кез келген балаға арналған белгі. Кеңірек мағынасы: қоғам үшін құнды адам қызметінің кез келген саласында ерекше қабілеті бар бала.

Адамның шығармашылық қабілеті өте ерте пайда болады. Ең қарқынды кезең 2-5 жыл. Бұл жаста тұлғаның іргетасы қаланып, ол қазірдің өзінде көрініс беруде.

Дарынды баланың психологиялық ерекшеліктері:

1. Көбінесе оның дамуының дәйекті кезеңдері арқылы «өрбиді».

2. Ерте сөйлеуге және абстрактілі ойлауға негізделген тамаша есте сақтау қабілеті.

3. Келіп түскен ақпаратты және өз тәжірибесін жіктеуді ерте бастайды, жинауды ұнатады.

4. Сөздік қоры мол, сөздіктер мен энциклопедияларды оқығанды ​​ұнатады.

5. Бір уақытта бірнеше істі орындауға қабілетті.

6. Қызығушылық танытады, қоршаған әлемді белсенді түрде зерттейді және өз зерттеулерінің шектеулеріне шыдамайды.

7. Ерте жаста себеп-салдар байланысын қадағалай алады.

8. Когнитивтік белгісіздікпен оңай күреседі, күрделі ұзақ мерзімді тапсырмаларды рахатпен қабылдайды.

9.  Егер ол өз кәсібіне қызығушылық танытса,  

ұзақ уақыт бойы бір нәрсеге көңіл бөле алады.  

10. Әзіл-қалжың сезімі жақсы дамыған.

11. Басқалардың сезімдері мен эмоцияларының вербалды емес көріністеріне өте сезімтал.

12. Кейде қозғалысты үйлестіру қиынға соғады.

13. Дарынды балалар басқаларды түзететін және әрқашан өздерінің дұрыс екеніне сенетін әдетімен құрдастарын және басқаларға ұнамайды.

14. Дарынды балалар құрбыларының түсінбеушілігіне қорғаныс реакциясы түрінде, тіпті ата-аналар мен мұғалімдерге де келемеждеу және мазақ етуді жиі қолданады.

15. Дарынды балалар көбінесе эмоционалдық тепе-теңдікке ие емес, ерте жастан шыдамсыз және импульсивті болады.

16. Дарынды баланың құрдастар арасында достары болмаса, ол ересек балалармен достаса бастайды.

 

Бір аймақта дарындылық белгілері бар баланың портреті.

Дарындылық келесідей болады:

1. Академиялық (оқу қабілеті): балалардың тамаша интеллектісі бар, есте сақтау қабілеті жақсы, мектеп материалын оңай және тез қабылдайды.

2. Зияткерлік (талдау, ойлау қабілеті): олар әдеттен тыс сұрақтарды көп қояды, олар өз жасынан жоғары ақылға қонымды, анық ойлайды, жаңа, белгісіз барлық нәрсеге өткір жауап береді.

3.Көркемдік (музыкалық-көркемдік): балалар музыканы жақсы көреді, әуендер мен ырғақтарды оңай жаттайды, үлкен сезіммен және ләззатпен ән айтады, музыкалық аспапта ойнауды үйренуге тырысады, сурет салуды және мүсіндеуді жақсы көреді, олар жақын жерде әдемі және әдеттен тыс нәрсені көре алады.

4. Шығармашылық (үлгісіз ойлау): балалар әртүрлі механизмдер мен машиналарға қызығушылық танытады, бүлінген құрылғыларды жаңа қолөнер бұйымдарын жасау үшін пайдаланады, үлгілерді құрастырады.

5.Психомоторлы (спорттық): балалар жігерлі және үнемі қозғалғысы келеді, олар спорттық ойындарды жақсы көреді, оларда жиі жеңіске жетеді, физикалық тұрғыдан жақсы дамыған, қозғалыстары үйлесімді, арқандар мен доптарды епті басқарады.

6. Әлеуметтік (көшбасшылық).

Байланыс, қарым-қатынас және көшбасшылық қажеттіліктері басым балалар бастамашылдығымен, жоғары ұйымдастырушылық қабілетімен ерекшеленеді, олар әдетте ойындар мен іс-әрекеттердегі басты рөлдерге оңай таңдалады, құрдастар мен ересектер арасында өздерін сенімді сезінеді.

 

Ата-аналарға «Егер сіздің балаңыз дарынды болса, онда:» ұсынысы:

• Ешқашан оны басқалардан басқаша істегені үшін ұрыспаңыз.

 

• Оның қызығушылығын, шығармашылығын, өзіндік ерекшелігін қолдау.

 

• баланың іс-әрекетін, ойын және пікірін таңдау құқығын құрметтеуге.

 

• Есіңізде болсын, сіз, ата-ана, балаға бейімделу керек.

• Балаңызға құрдастарымен және ересектермен қарым-қатынасын түсінуге көмектесіңіз.

 

• Балаңызбен достасуға   балаңыз сияқты дамыған достар табыңыз.

 

• Бәсекелестік әдістерге алданып қалмау; егер сіздің балаңыз әрқашан жеңімпаз болса, басқа балалар оны жек көруі мүмкін

 

• Баланың дарындылығын оның көзінше айтпаңыз, оны асыра мақтамаңыз.

 

• Баладан оның әрқашан және барлығында үздік болуын, ал мектепке барғанда – үздік оқушы болуын талап етпеу (Мектептегі табыс әрқашан дарындылықпен байланысты емес екені дәлелденген).

Жаңартылған күні: 18.02.2022 17:22
Құрылған күні: 18.02.2022 17:22

Текст