Тақырыбы: «Ашумен не істеу керек»
Ұзақтығы: 30-40 минут
Мақсаты: Балаларға ашуды тануға көмектесу және оны білдірудің қауіпсіз жолдарын үйрету.
КІРІСПЕ (5 минут)
Психолог: Балалар, бүгін біз сезім туралы сөйлесеміз. Әрқайсымыздың ішімізде қуаныш, қайғы, қорқыныш және, әрине, ашу-ыза болатын эмоциялар бар екенін білесіз бе?
- Сіз ашуланған кезіңіз болды ма?
— Ашуланғанда не істедің?
(Балалар 2-3 қысқа жауап береді.)
Психолог: Ашулану қалыпты жағдай. Ең бастысы - басқаларды ренжіту емес, бұл эмоциямен дұрыс күресуді үйрену. Бүгін бізге кім көмектеседі?
(Ашық түсті шарды суырып алады)
-Мына шар. Бұл ашуланған кезде ішімізде не болып жатқанын түсінуге көмектеседі.
2. «АШУЛЫ ДОП» ОЙЫНЫ (7-8 минут)
Мақсаты: Ашу айтылмаса, ашудың қалай пайда болатынын көрсету.
Процедура:
Психолог шарды алады:
— Бұл шар сіз екеніңізді елестетіп көріңізші. Ашуланғанда іштей «көптеп» кететін сияқтысың.
Әрбір мысалдан кейін (балалар өздерін ұсына алады), психолог шарды үрлейді:
— Саған сабақта сөз берілмеді.
«Біреу ойыншығыңызды сындырды».
«Сіз ойыннан ұтылдыңыз».
Психолог: Егер шар үрлей берсе, біз тоқтамасақ не болады? (Балалардың жауаптары.)
— Жарылып кетуі мүмкін! Сондай-ақ адам ашулы деп айтпаса немесе тыныштандырудың жолын таппаса, «жарылуы» мүмкін.
Талқылау:
— Біз үндемей, ашу-ыза болған кезде не болады?
— Жарылып кетпес үшін не істей аламыз?
3. «БУДЫ ҚОСУ» ОЙЫНЫ (7 минут)
Мақсаты: Ашуды қалай қауіпсіз шығару керектігін көрсету.
Психолог шарды үрлеп, былай дейді:
«Енді біз «буды шығаруға» тырысамыз».
Мен: «Мен ашуланамын, қашан...» деймін, сіз жалғастырасыз. Әр жауаптан кейін мен шарды ақырын сөндіремін.
(Балалар кезек-кезек айтады: «Мен ашуланған кезде...» — 5-6 бала мұны істей алады. Шар әр жолы аздап сөнеді).
«Ауаның ұшып бара жатқанын естисіз бе? Біз бұл туралы сөйлескен кезде ашуымыз осылай шығады».
Талқылау:
«Неліктен ашуланғаныңызды түсіндіргеннен кейін көңіліңіз жақсы болды ма?
4. «ШАР СИЯҚТЫ ТЫНЫС АЛ» ОЙЫН (5 минут)
Мақсаты: Өзін-өзі реттеу үшін тыныс алу техникасын меңгеру.
Нұсқаулар:
Біз ашуланған кезде ішіміздегінің бәрі жиырылып жатқандай сезінеміз. Терең тыныс алу арқылы ішіміздегі шарды «үрлеуді» үйренейік.
Жаттығу:
Тыныс алу – шарды үрлегендей қолыңызды баяу жоғары көтеріңіз.
Дем шығару – қолыңызды төмен түсіріп, шарды «сөндіріңіз».
3-4 рет қайталаңыз.
Психолог:
Бұл тыныс алу техникасы сізді тыныштандыруға көмектеседі. Сіз ашуланған кезде жасай аласыз.
5. ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ҚЫЗМЕТІ «АШУ ДОБЫН СУР» (7-10 минут)
Мақсаты: Балаларға шығармашылық арқылы эмоцияларын көрсетуге көмектесу.
Әр балаға қуыс шардың (немесе шеңбердің) суреті және қарындаштары бар қағаз парағы беріледі.
Тапсырма:
- Бұл доп сіздің ашуыңыз деп елестетіңіз. Оның түсі қандай? Оның ішінде не бар? Оны сызыңыз.
(Сіз фонда тыныштандыратын музыка ойнай аласыз.)
Аяқтағаннан кейін балалар қаласа, салған суреттерімен бөлісе алады.
Психолог: Кім өз добы туралы айтып, бөліскісі келеді?
6. САБАҚТЫ ҚОРЫТЫНДЫ (3-5 минут)
Психолог:
Бүгін ашу туралы не білдіңіз?
Қандай әдістер ашумен күресуге көмектеседі?
Қайта ашулансаң не істейсің?
Сіз қайталай аласыз:
>- Доп сияқты дем алыңыз.
- Үлкенге айт.
- Ашуды тарту.
— Стрессті жеңілдететін ойын ойнаңыз.
Қорытындысында:
— Енді сіз ашудан жарылмай, сабырмен қалай күресуге болатынын білесіз! Жарайсың!