"Ақмола облысы білім басқармасының Бурабай ауданы бойынша білім бөлімі Атамекен ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Общеобразовательная школа села Атамекен отдела образования по Бурабайскому району управления образования Акмолинской области"

Әлеуметтік желілер

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ата-аналар кәсіптік бағдар беру туралы

Мансаптық бағдар дегеніміз не

Әрбір баланың өмірінде көптеген негізгі кезеңдерден тұрады: балабақшада, мектепте бейімделу, жеке тұлғаны қалыптастыру, қазіргі қоғамдағы өз орнын сезіну. Осымен қатар кәсіби өзін-өзі анықтау фактісін атауға болады. Балаңыздың қай оқу орнына түсетіні, қандай мамандық таңдайтыны, оның болашақ кәсібі байланысты. Ата-аналар көбінесе еңбек нарығын зерттеуге назар аударады: қазіргі уақытта қандай мамандықтар сұранысқа ие, қандай мамандықтар көбірек табыс әкеледі. Бірақ сонымен бірге балаңыздың қабілеттері мен тілектеріне назар аудару маңызды. Мүмкін ол тамаша музыкант, суретші, журналист немесе аудармашы бола алады. Сонда техникалық бағыттағы факультеттерде оқу қателік болады. Дәл осы кезде студенттердің сол немесе басқа мамандық алуға деген ұмтылысы мен өзін-өзі бағалау деңгейі арасында жиі қайшылық туындайды, бұл көбінесе жасөспірімнің психологиялық мүмкіндіктерінің нақты деңгейімен, жасөспірімнің қаржылық мүмкіндіктерімен сәйкес келмейді, отбасы және т.б. Сондықтан балалардың айтарлықтай бөлігі мамандық таңдауға дайын емес, дегенмен оның талаптары жоғары.

 

        Ата-аналарға мамандық таңдау туралы  жадынама

Құрметті әкелер мен аналар!

    Мамандық таңдау – маңызды және жауапты іс! Мамандық таңдауда ең алдымен баланың қызығушылығын, оның бейімділігін, қабілетін, қалауын, содан кейін ғана отбасылық дәстүр мен қызығушылықты ескеру қажет.

1. Баланың кәсіби жоспарлары туралы ақпаратты онымен ашық сөйлесу барысында ғана алуға болады, ешбір жағдайда қашып кетпейді. Әңгімені «айтпақшы» деп бастаған дұрыс. Сонымен бірге шыдамдылық, әдептілік және шынайы қызығушылық танытуға тырысыңыз.

2. Егер жоғары сынып оқушысы өз жоспарын нақты тұжырымдай алмаса, мұның немен байланысты екенін түсінуге тырысуы керек.

3. Баланың кәсіби таңдауы сізді ренжітсе, оны көндірмеңіз және оған бірдеңені үзілді-кесілді тыйым салмаңыз. Оның таңдауы неге негізделгенін білуге ​​тырысыңыз.

4. Егер жоғары сынып оқушысы тек армандаса, бірақ ештеңе істемесе, оның қанша уақыты бар және не істеу керек екенін талқылау арқылы нақты жоспар құруға көмектесу керек.

5. Таңдалған жолда сәтсіздікке ұшыраған жағдайда балаңызға «қайтаруды» дайындауға көмектесіңіз.

 

Кім таңдайды?

Барлық ата-ана өз балаларының жарқын болашағын қамтамасыз етуді қалайды. Біз олардың сенімді, құрметті, жалақысы жоғары мамандық алғанын қалаймыз. Сонымен қатар, бізде балаларымыздың мінезі мен бейімділігі туралы белгілі бір идеялар бар. Біз балалармен өмірлік тәжірибемізбен бөлісуге тырысамыз, олар үшін қандай өмір жолы қолайлы болатыны туралы идеяларымызбен бөлісеміз. Кейбіріміз мамандық таңдау толығымен жасөспірімнің өзіне байланысты деп санаймыз, біреу белгілі бір жұмыстың артықшылығы мен кемшілігін көрсетуге ұмтылады.

---Болашақ мамандық таңдау сияқты қиын мәселеде кім жауапты?

Ата-аналар балаға шешім қабылдауға көмектесетінін және оның орнына мүлде шешім қабылдамайтынын білу маңызды. Олар көмектеседі, себебі 14-16 жастағы балалардың көпшілігі өз бетінше таңдау жасауға психологиялық тұрғыдан әлі дайын емес, сонымен қатар олардың айтарлықтай бөлігі шешім қабылдаудан қорқады. Мектепте көп жылдар бойы оқу кезінде оларға негізінен дайын шешімдер ұсынылды, бәрі алдын ала белгілі болды және кестелер мен оқу жоспарларымен белгіленді. Ал жасөспірімнің оған кенеттен осындай маңызды мәселені шешуге ұсыныс жасағандағы шатасуы әбден түсінікті. Демек, ата-ана баланың мамандық таңдауда толық тәуелсіздігіне сенбеуі керек: сіздің есейген балаңыз бұл туралы тікелей айтпаса да, үлкендерден ақыл-кеңес күтеді. Екінші жағынан, оны жасаған таңдауы үшін жауапкершіліктен толығымен босату мүмкін емес.

Жасөспірімнің өзі жасаған мамандық таңдауы өз таңдауы екенін сезінуі маңызды. Өйткені, таңдау оның салдары үшін жауапкершілікті білдіреді. Кім таңдайды, ол жауапты. Ал жасөспірімге ол мамандықты өзі таңдамағандай көрінсе, ол өзі үшін оқымайды. Оқу оны мазалайды, ол оны қызықсыз, ауыр міндет деп қабылдайды. Ал, керісінше, жасөспірімнің бұл мамандықты өзі таңдағанын сезінудің өзі оның кәсіби даму жолында ілгерілеуіне айтарлықтай ынталандырады.

Кәсіби өзін-өзі анықтау - бұл өмірдің барлық бағытын түбегейлі өзгертетін, оның барлық салаларына әсер ететін оқиға.

Сүйікті жұмыс - өмірдің ең маңызды құрамдас бөлігі. Өмірде өзіңізге ұнайтын іспен айналысу - өзіңізбен үйлесімді өмір сүруді білдіреді. «Өз жұмысын» тапқан адамдар: «Мен өз орнымдамын, бұл дұрыс таңдау» деп анық түсінеді. Ал таңдауды осы таңдаумен өмір сүретін адам, яғни жасөспірімнің өзі жасауы керек.

Жаңартылған күні: 30.05.2022 15:27
Құрылған күні: 30.05.2022 15:27

Текст