"Ақмола облысы білім басқармасының Бурабай ауданы бойынша білім бөлімі Атамекен ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Общеобразовательная школа села Атамекен отдела образования по Бурабайскому району управления образования Акмолинской области"

Әлеуметтік желілер

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Психологиялық сабақ "Темперамент дегеніміз не. Мен кіммін?»

Сабақтың мақсаты:

- оқушыларды адам темпераментінің негізгі түрлерімен таныстыру;

- темперамент ерекшеліктері арқылы тұлғааралық қатынастарды зерттеу

- өз темпераментінің түрін анықтау үшін өз бетінше зерттеу жүргізу;

- алынған ақпарат туралы қорытынды жасау.

                           Сабақ барысы.

Сәлемдесу рәсімі.

Музыканы тыңдау. Айтыңызшы, бұл музыка Сізге қандай сезім тудырады?

Музыка естіледі.

Психолог: көңіл-күйіңіз қандай түспен байланысты? Менің қолымда түрлі-түсті жолақтар бар, көңіл-күйіңізге сәйкес келетін түсті таңдаңыз.

Балалар күн сәулесі түсетін етіп жолақтарды тақтаға жабыстырады.

Қараңызшы, күннің түрлі-түсті сәулелері қандай болды? Неліктен әрқайсыңыз белгілі бір түсті таңдадыңыз?

(кейбіреулері Көңілді, басқалары байсалды, ойлы, таң қалдырады,...)

–Ол неге байланысты? (олардың көңіл-күйінен)

- Көңіл-күй деген не? "Менің көңіл-күйім жақсы" немесе " мен қайғырамын?"Неліктен кейбір адамдар әрдайым күледі, ал басқалары мұңайды? (адамдар әр түрлі, олардың өзіндік сипаты бар)

- Ал адамның мінезін не анықтайды? (оның темпераменті)

Кейіпкердің негізінде не жатыр?

(оның темпераменті)

Сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтау.

Психолог:

- Біздің Сабақтың тақырыбы қалай аталады деп ойлайсыз? ("Темперамент дегеніміз не? Мен кіммін?»)

- Бүгін сабақта не білгіңіз келеді? (балалардың жауаптары)

(Бүгін сабақта біз басқалардың темпераментінің түрлерін анықтауға, темперамент түрлерінің ерекшеліктері туралы білімге сүйене отырып, адамдардың белгілі бір әрекеттерін түсіндіруге тырысамыз, әрқайсымызда қандай темперамент бар екенін білуге тырысамыз).

Темперамент деген не екенін білеміз бе?

Темперамент-жүйке жүйесінің туа біткен қасиеті.

Психолог: темперамент ұғымын толығырақ қарастырыңыз. Алдымен кейіпкер деген не екенін еске түсірейік?

Оқушылар: Мінез-бұл өзіне, басқаларға, бизнеске қатысты белгілі бір көзқараста көрінетін ең тұрақты жеке қасиеттердің жеке үйлесімі.

Психолог: кейіпкерді тәрбиелеуге бола ма?

Яғни, мінез-бұл жеке тұлғаның тұрақты маңызды белгілері.

Егер біз темперамент мінездің негізі деп айтатын болсақ, онда темперамент немесе мінезге қарағанда тұрақты ма? Сонымен, Бұл не байланысты? (Темперамент сипаты)

Темперамент-бұл жүйке қызметінің туа біткен ерекшеліктері, адамның туа біткен қасиеттері. (слайд).

Сонымен, Мінез мен темперамент арасындағы айырмашылық неде? (Мінезді адам өмір бойы тәрбиелейді, ал темперамент – жүйке жүйесінің туа біткен қасиеті. Белгілі бір темпераментпен адам туады және ол өмір бойы қалады)

Темперамент-бұл сіздің жеке басыңыздың бірінші деңгейі, негізі. Басқа қасиеттер темпераментге негізделген және оған байланысты (слайд).

Темпераментдің қандай түрлері бар екенін еске түсірейік

(Оқушылардың жауаптары: холерик, флегматикалық, сангин, меланхолик.)

Гиппократтың Ілімі

Неліктен ғылымда да, күнделікті өмірде де осылардың болуы туралы идея тамырлады, басқа темперамент емес пе?

Біздің дәуірімізге дейінгі V ғасырда Грецияның ұлы дәрігері Гиппократ (слайд) адам денсаулығы адам денесін құрайтын төрт негізгі сұйықтықтың дұрыс үйлесімімен анықталады деген ілім жасады: қан, шырыш, сары өт және қара өт. Бұл ілім барлық адамдардың жеке ерекшеліктерін түсіндіру үшін қолданыла бастады.

"Темперамент" сөзі латын тілінен аударғанда "дұрыс араластыру" дегенді білдіреді (слайд)

қан (латын тілінде - "сангвис"), САНГВИНИК

шырыш (грек тілінде - "флегма"), флегматикалық

сары өт (грек тілінде-"холе") ХОЛЕРИК

қара өт (грек тілінде - "мелайна холе"), МЕЛАНХОЛИК (слайд)

- Темпераменттің төрт түрінің ерекшеліктерімен танысыңыз.(Балалар темперамент түрлерінің сипаттамаларын оқиды)

- Темпераментдің әр түрінің ең маңызды қасиеттерін бөліп алыңыз, қағазға жалпылаңыз.

- Холерик туралы бір-екі сөзбен айтуға болады (кең, тез ашуланшақ), флегматикалық (инертті, тыныш, тұрақты), сангин (Көңілді), меланхолик (әлсіз, пессимистік).

Белгілі орыс физиологы Иван Петрович Павлов темпераменттің негізгі түрлеріне ғылыми сипаттама берді. (слайд)

Психолог:

Кейінірек академик Павлов и. п. Павлов 20 ғасырдың басында өмір сүргенін растады

темпераменттің төрт түрі. (слайд)

Ол темпераменттің жүйке қызметіне тәуелділігін зерттеді. Павлов екі негізгі жүйке процесі екенін көрсетті қозу және тежелу мидың белсенділігін көрсетеді. Осыған сүйене отырып, жүйке жүйесі күш, өзара тепе-теңдік және жүйке процестерінің қозғалғыштығымен сипатталады. (слайд)

Психолог: сіздің алдыңызда кесте бар, темперамент түрлерінің сипаттамаларына сүйене отырып, темпераменттің белгілі бір түрлерінің жүйке жүйесінің қандай қасиеттері бар екенін дербес анықтауға тырысыңыз. Біз жұппен жұмыс жасаймыз. Сіз үстелде тұрған сипаттамаларды пайдалана аласыз. Мысалы, холериктің жүйке жүйесі жүйке процестерінің күшімен сипатталады, өйткені холериктер жігерлі, олардың іс - әрекеттері импульсивті-біз "холерик" бағанына "күшке" қарама-қарсы және т. б.

Орындалған тапсырманы тексеру.

Холерик-жүйке процестерінің қозғалғыштығы мен теңгерімсіздігімен сипатталады; ол бір қызметтен екіншісіне тез ауысады. Жаңа мазмұнға оңай қосылады.

Флегматикалық-жүйке процестерінің күші мен инерттілігімен ( белсенді емес) сипатталады; ол ұзақ және қарқынды жұмыс істеуге қабілетті, бірақ бір қызмет түрінен екіншісіне қайта құру қиын.

Сангин-жүйке процестерінің күші, қозғалғыштығы және тепе-теңдігімен сипатталады; ол, әдетте, ұзақ және қарқынды жұмыс істеуге қабілетті, бір әрекеттен екіншісіне оңай бейімделеді, өз күштерін дәл есептейді және қозғалыстарды жақсы үйлестіреді

Меланхолик-жүйке процестерінің әлсіздігі, тез сарқылуы, төмен жұмыс қабілеттілігі, жоғары еңбек қарқындылығы, импрессионность және осалдығы және т. б.

Сонымен қатар, оның таза түрінде кейбір темперамент өте сирек кездеседі, әдетте мұндай мінез-құлықтың көрінісі байқалады, оны темпераменттің екі немесе тіпті үш түріне жатқызуға болады (бірақ ешқандай жағдайда барлық төртке).

Адамның темпераменті мен мінез-құлқы.

Әр түрлі темпераменті бар адамдар бірдей жағдайға басқаша қарайды.

Белгілі мультфильм суретшісі Х. Бидструп бір кездері төрт адамның бір оқиғаға реакциясын суреттеген: біреу кездейсоқ орындықтағы демалушының шляпасына отырды. Бұл темперамент демалушы кім?

Сіз қалай ойлайсыз, демалушы холерик не деді. Нәтижесінде: холерик ашуланды, қараңғы адам күлді, меланхолик қатты қайғырды, ал флегматикалық Адам басына шляпасын киді.

Трамвайдағы " жағдайды сахналау…»

Сіз трамваймен жүресіз. Кенеттен контроллер келіп, билетті көрсетуді талап етеді, ал сіздің жол жүру билетіңіз жоғалып кетті. Сіз кешірім сұрай бастайсыз, бақылаушыға жол жүру билеті бар екенін түсіндіруге тырысасыз, тек оны таба алмайсыз. Бақылаушы сізден айыппұл төлеуді сұрайды, жақын маңдағы аялдамада трамвайдан кету қаупі бар.

Ретінде өздерін бұл ретте холерики, флегматики, меланхолики, сангвиники.

Әр түрлі темперамент өкілдерінің сөйлеуі мен бет-әлпеті.

Әр түрлі темперамент өкілдерінің бет-әлпеті мен сөйлеуі, әрине, бізге көп нәрсені айтады:

Меланхоликтің тыныс алу қиындықтарымен тыныш сөйлеуі бар, көбінесе тоқтап қалады, оның жылдамдығы біркелкі емес,

мимика бай емес, меланхолик өте әсерлі, олар қайғылы нәрсе туралы сөйлескенде жылай алады,

Сангин, керісінше, бай жанды мимика, қатты, эмоционалды сөйлеу, қанағаттанарлық бет әлпеті бар.

Флегматикада-тыныш тон, сөйлеу монотонды, көбінесе эмоцияларсыз.

Холерик мәнерлі бет-әлпетімен ерекшеленеді, тез сөйлейді, жиі шатастырады (асығыс)

Айзенка Шеңбері. Сіздің темпераментіңіздің түрін анықтауға кіріспес бұрын, біз Эйзенк шеңберінің не екенін түсінуіміз керек, өйткені бұл темпераментті анықтауда пайдалы болады.

Сіздің алдыңызда Эйзенк шеңбері (экстраверсия және невротизм тұрғысынан темперамент түрлерін түсіндірген автордың атымен) көлденең ось – қарым-қатынас осі, тік-тұрақтылық. Сізде де осы осьтер бар, жапырақтарға қараңыз. Кел анықтаймыз.

Тест: менің темпераментім қандай?

Тестілеу.

Темпераментіңізді зерттеуге кіріспес бұрын, өзіңіздегі темперамент түрін анықтауға тырысыңыз. Парақшаңызға қандай темперамент бар деп жазыңыз, содан кейін тест (зерттеу) нәтижелерімен кімнің сәйкес келетінін тексеріңіз.

Танымал адамдардың темпераменті (слайдтар)

Көптеген зерттеушілер жиі темпераментдің қайсысы жақсы?

Жауаптар берілсе, әр түрлі. Ежелгі данышпан ғалым Аристотель, мысалы, барлық көрнекті адамдар меланхолиялық деп санайды, ал философ Кант флегматикалық табиғатты басқаларға қарағанда жоғары бағалады.

Ал сіз қалай ойлайсыз? (Оқушылардың ойлау)

Бірақ екеуі де қателескен: ерекше қабілеті бар адамдар әртүрлі темпераменттерге ие бола алады.

Суворов пен Герцен – сангин, Петр I және Павлов – холерик, Гоголь мен Чайковский – меланхолик, Крылов пен Кутузов-флегматикалық. (слайд)

Сонымен, қабілеттер деңгейі адамның темпераментіне байланысты емес.

Қорытынды: кез-келген адамдар тобы барлық 4 темпераментдің өкілдері болса, тиімдірек жұмыс істейді.

Меланхолик - алдымен қай бағытта жұмыс істеу керектігін сезінеді.

Холерик – функциясын орындайды қосуға мүмкіндік туды барлаушының.

Сангин-күтпеген идеяларды шығаратын жағымды эмоциялар көзі.

Флегматикалық - ақпаратты талдайды және теңгерімді шешімдерді ұсынады.

Вильгельм Вундттың сөзі туралы ойлау

"Күнделікті өмірдің қуаныштары мен қайғыларында сіз қараңғы адам болуыңыз керек; өмірдің маңызды оқиғаларында - меланхолик; біздің мүдделерімізге терең әсер ететін әсерлерге қатысты - холерик; және, сайып келгенде, бірнеше рет қабылданған шешімдерді орындау - флегматикалық" (Вильгельм Вундт).

Психолог: неліктен әр түрлі өмірлік жағдайларда автор темпераменттің белгілі бір түрін таңдайды?

 Рефлексия

Адамдарға темперамент туралы білім не үшін қажет?

Сабақта естігеннен сізге не пайдалы болуы мүмкін?

Тест нәтижелері сізді не таң қалдырды?

 Қоштасу рәсімі

Мейірімділік пен қатыгездік, еңбекқорлық пен жалқаулық, дәлдік пен жалғандық – мұның бәрі табиғатқа тән емес, өмір бойы қалыптасатын мінез-құлық белгілері. Ақылды немесе ақымақ, адал немесе алдамшы, талантты немесе орта адам кез-келген темпераменті бар адам бола алады.

Психолог: біз бәріміз көңіл-күйімізбен, ішкі әлемімізбен, қалауларымызбен, қажеттіліктерімізбен ерекшеленеміз және бәрімізге өзара әрекеттесу, ынтымақтастық, қарым-қатынас жасау керек.

Ал өмірде ең бастысы не? (оқушылар пайымдайды)

Қорытынды сабақ.

Менің қолымда түрлі-түсті сәулелері бар күн бар. Сәулелерді ашып, сыныптастарымызға ең жақсы тілектер берейік

Сабақ үшін рахмет.

 

 

 

Жаңартылған күні: 17.02.2021 16:01
Құрылған күні: 17.02.2021 16:01

Текст